Het nut van updates is al vaker toegelicht en ondertussen kennen we het belang van het dichten van beveiligingslekken. Maar wanneer hou je je Mac nu het beste up-to-date?
Softwareleveranciers zoeken continue naar foutjes in hun software en bieden zo snel mogelijk een update aan. Apple biedt deze ondersteuning door updates die tegenwoordig op een snelle en eenvoudige manier aangeboden worden via “automatic updates” of via de app-store.
Handig, maar hoe weet ik of deze updates geen conflict gaan geven met andere software?
Je zou kunnen beginnen met het lezen van Blogs op gespecialiseerde sites om meer te weten te komen over de inhoud van deze updates en ervaringen te lezen van andere gebruikers. Vaak kan je, indien de updates niet zeer kritisch zijn, een tweetal weken wachten zodat de bugs en samenwerkingsconflicten met andere software van de baan zijn. Maar dan dien je wel een goede planning te maken zodat je niet vergeet de updates alsnog te installeren.
Ik heb mijn research gedaan maar gedurende de update loopt er toch iets mis. Wat nu?
Voor je een update installeert maak je best steeds een back-up.
Als er dan wat misgaat kan je steeds je back-up terugzetten. Let wel op, een file back-up is niet voldoende, bij software updates is het namelijk de software die defect gaat. Je hebt dus een image back-up nodig, die kan je maken met gespecialiseerde software of met je time-machine.
Is dat nu niet veel werk voor een update?
Klopt! Vorig jaar alleen al waren er voor MacOS, Flash, Adobe en Java zo’n 165 updates die samen meer dan 2000 beveiligingslekken dichtten. Dus moet je 165 keer per jaar én per toestel deze handelingen uitvoeren. Maar alleen op deze manier ben je zeker dat je bij eventuele fouten terug kan gaan naar de vorige situatie zonder opnieuw je software of zelfs je toestel opnieuw te moeten installeren. Vaak is het ook zo dat fabrikanten gebruik maken van rollende software releases waardoor het niet meer mogelijk is een vorige versie te downloaden of installeren.
Is er geen eenvoudigere of snellere manier?
Zeker, met Managed By Allington doen wij dit voor jou.
Wij controleren de inhoud van de updates voor jou en maken deze voor klaar zodat deze op de achtergrond op je toestel kunnen geïnstalleerd worden. Verder past Managed By Allington self-healing toe. Dat wil zeggen dat bij een conflict de software automatisch hersteld wordt. Veel sneller dan het maken en restoren van backups of het opnieuw installeren van software.
Wat is Managed By Allington?
Managed By Allington is een oplossing waarmee we jouw systemen up-to-date houden, zonder dat je ernaar moet omkijken. Verder maakt Managed By Allington gebruik van endpoint security tools en technieken. Aangezien het om een managed service gaat, is het voor de klant niet nodig om te investeren in tools en de “kennis en kunde” om de gekozen tools te bedienen. Niet alleen de systemen kunnen met Managed By Allington up-to-date gehouden worden, ook de gekozen bedrijfssoftware kan automatisch beheerd, geïnstalleerd en geüpdatet worden voor al je Apple toestellen.
Als een beheerde applicatie zich niet meer in de afgesproken status bevindt, (er is bijvoorbeeld een update geïnstalleerd door de gebruiker, of de applicatie is beschadigd) – wordt dit automatisch gecorrigeerd. Door het gebruik van MBA is het mogelijk een organisatie te transformeren van een reactieve- naar een proactieve ondersteuning van gebruikers.
Alle versies zijn overal dezelfde en up-to-date wat de end-user support voor jouw IT-Partner vergemakkelijkt.