KDG

Karel de Grote Hogeschool

Meer dan 100 gepersonaliseerde Mac’s op basis van campus, lessen en opleidingen

IT beheer binnen de hogeschool heeft met Allington alle tools in eigen handen om Mac’s te personaliseren in functie van de campus, het lespakket of het opleidingstraject

De uitdaging

KdG nam recentelijk verschillende Antwerpse campussen onder haar beheer. Elke campus had tot voor kort zijn eigen IT-beleid. Al snel kwam bij hen dus de vraag naar een centraal beheer voor de verschillende OSX en iOS devices over de verschillende locaties. 

Een goede oplossing moet dan ook schaalbaar zijn en hun groei verder opvangen. Daarnaast moet ook de Apple support die geboden wordt aan medewerkers, docenten en studenten geprofessionaliseerd worden. Bij hun zoektocht naar een goede oplossing kwam Karel de Grote bij onze casestory van LUCA. 

De oplossing

Allington werkte samen met KdG één centraal management systeem uit. Hierin voorzien we alle mogelijke puzzelstukken om tot een gepersonaliseerde Mac te komen. IT beheer binnen de hogeschool heeft zo alle tools in eigen handen om Mac’s te personaliseren in functie van de campus, het lespakket of het opleidingstraject. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om voor studenten en docenten exact dezelfde software te voorzien. Ongeacht welke privileges zij toegekend kregen of op welke campus zij zich bevinden. De gebruiker connecteert steeds op de juiste netwerken en met de juiste printers. Ook worden de toestellen onmiddellijk voorzien van de laatste security updates.  

Door het centrale beheer en de standaardisatie professionaliseerde ook de support, maar kan er ook korter en efficiënter worden geanticipeerd bij de installatie van nieuwe toestellen en het vervangen van oudere modellen.

Ook een uitdaging voor ons team?